Όλοι μιλάνε για την πατρίδα.
Από την Άκρα Δεξιά μέχρι και την Αριστερά, η λέξη πατρίδα βρίσκεται στα
στόματα όλων των πολιτικών αρχηγών και η «σωτηρία» της προβάλλεται ως
το ζητούμενο. Βεβαίως, δεν εννοούν ούτε αντιλαμβάνονται όλοι το ίδιο
πράγμα ως πατρίδα.
Σε μια προσπάθεια, λοιπόν, να αποσαφηνίσουμε τον υγιή πατριωτισμό και να τον διαχωρίσουμε από τις πολλές διαστρεβλώσεις του, με πιο τρανταχτή την πατριδοκαπηλία (που εποχές αγωνίας σαν τη δική μας βρίσκει πρόσφορο έδαφος), οφείλουμε να ανατρέξουμε στην μακραίωνη ιστορική μας παράδοση για να δούμε πώς ο Ελληνισμός έχει ορίσει διαχρονικά τον πατριωτισμό ή αλλιώς τη φιλοπατρία.
Επί 25 αιώνες, από τη Μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.) μέχρι και σήμερα, σε αυτόν τον τόπο μάθαμε να εννοούμε ως πατριωτικό καθήκον την αντίσταση στην πάσης φύσεως βαρβαρότητα. Αυτό μας διδάσκει η ιστορία.
Και αυτό αποτελεί την μόνη αποδεκτή αλήθεια μας ως έθνος και ως πολιτισμός για να περιγράψουμε και να ορίσουμε τον πατριωτισμό μας.
Σε μια προσπάθεια, λοιπόν, να αποσαφηνίσουμε τον υγιή πατριωτισμό και να τον διαχωρίσουμε από τις πολλές διαστρεβλώσεις του, με πιο τρανταχτή την πατριδοκαπηλία (που εποχές αγωνίας σαν τη δική μας βρίσκει πρόσφορο έδαφος), οφείλουμε να ανατρέξουμε στην μακραίωνη ιστορική μας παράδοση για να δούμε πώς ο Ελληνισμός έχει ορίσει διαχρονικά τον πατριωτισμό ή αλλιώς τη φιλοπατρία.
Επί 25 αιώνες, από τη Μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.) μέχρι και σήμερα, σε αυτόν τον τόπο μάθαμε να εννοούμε ως πατριωτικό καθήκον την αντίσταση στην πάσης φύσεως βαρβαρότητα. Αυτό μας διδάσκει η ιστορία.
Και αυτό αποτελεί την μόνη αποδεκτή αλήθεια μας ως έθνος και ως πολιτισμός για να περιγράψουμε και να ορίσουμε τον πατριωτισμό μας.
Στέφανος Μυτιληναίος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου